Friday, May 7, 2010

Mission blue butterflies return to SF

Lovely story in today's SF Chronicle about the successful reintroduction of endangered mission blue butterflies to San Francisco's Twin Peaks.

From personal experience there are a lot of "blue" butterflies and most of them are hard to identify. I've often spotted these small butterflies perched on plants with their wings stubbornly closed; in more than 10 years of trying I've only gotten a few semi-decent photos of blues with their wings open. Even with a great photo they are difficult to identify; the crucial markings can be quite subtle. In some cases you would need to get a very good look at the butterfly open and closed to differentiate.

If you care to go mission blue butterfly hunting (or like to see other more common butterflies including swallowtails and painted ladies), the best place is San Bruno Mountain, and this is the premier time of year for a hike there -- try the Summit Loop on a sunny day. Loads of wildflowers to see, and a chance to polish your butterfly ID skills. "Butterflies through Binoculars: the West" is a really helpful guide. Don't forget your camera!

1 comment:

شركة العطار للخدمات المنزلية said...

تتعدد طرق الكشف عن تسربات المياه ما هو يدوي، وحتى نتأكد من ذلك نقوم بإغلاق كافة المصادر التي تمد المنزل بالمياه من محابس وحنفيات مع إعطاء كافة أفراد المبنى بعدم استعمال المياه نهائياً في الفترة الزمنية التي تُغلق فيها المصادر في خطوة لتحديد قراءة العداد ورصدها ويُفضل أن يستمر الحال على هذا النحو مدّة تصل إلى خمس ساعات وبعد مضي الفترة يتم قراءة العداد مرة أخرى، ففي حال تطابق اقراءة الاولى والثانية يكون المنزل خالياً من التسريبات، وفي حال وجود فارق بينهما فإنّ ذلك يدل على مقدار المياه المتسربة ويستدعي الأمر الاستعانة بشركات كشف تسربات المياه لإصلاح المسألة بصورة سريعة كي لا تتفاقم المشكلة.

شركة كشف تسربات المياه بجدة
يمكن مكافحة الحشرات عن طريق المحافظة على نظافة المنزل، وذلك باتباع الخطوات الآتية: التخلص من بقايا الطعام، وغسل الصحون والأواني، والأكواب، وأدوات المائدة بعد الاستخدام، وإحكام الإغلاق على بقايا الطعام قبل وضعها في سلة المهملات. الحفاظ على نظافة كافة المقاعد، والخزائن، والأرضيات، والحرص على جعلها خالية من مخلّفات الطعام. تنظيف المناطق التي خلف كلّ من: الفرن، والثلاجة، والأجهزة المنزليّة الأخرى. تنظيف المرحاض بشكل صحيح، والتخلّص من آثار البول والبراز. التأكّد من إغلاق جميع خزّانات الصرف الصحي، والمصارف الأخرى.
شركة مكافحة حشرات بجدة